wtorek, 19 marca 2013

Dietetyczne tartaletki - mini szarlotki.

Może to nie sezon na szarlotki. W internecie królują baby i mazurki, za którymi delikatnie mówiąc nie przepadam. Największą chęć na zrobienie szarlotki wzbudził we mnie Kamis, przysyłając paczuszkę - niespodziankę. A w niej cukier z prawdziwą wanilią i nutą kardamonu. Gdy go otworzyłam - zapachniało właśnie szarlotką. Więc była ona nieunikniona :)
Jak zwykle mam dla Was wersję dietetyczną, a nawet wege - jeśli użyjecie roślinnego mleka. Są pyszne od razu po upieczeniu - chociaż nie ukrywam, że wtedy ciasto jest nieco zbyt "chrupkie", a jeszcze lepsze dnia następnego, kiedy smaki się przegryzą, a ciasto trochę zmięknie.
SZARLOTKOWE TARTALETKI
przepis na 7 porcji
3/4 szklanki płatków owsianych
3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
3/4 szklanki otrębów
1 łyżka oliwy z oliwek
5-6 łyżek wody
2 łyżki mleka (roślinne lub zwykłe)
1 i 1/2 łyżki syropu z agawy, klonowego lub miodu

Płatki i otręby mielimy w młynku. W misce mieszamy je z mąką. W osobnej miseczce mieszamy dokładnie wodę, oliwę, mleko i syrop. Łączymy mokre składniki z suchymi po czym zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy je, delikatnie podsypując mąką. Ciasto przekładamy do foremek i dopasowujemy. Nakłuwamy widelcem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i podpiekamy 10 minut. Po tym czasie wyjmujemy je z piekarnika, nakładamy nadzienie i zapiekamy dalej, przez jakieś 15-20 minut, na ładny, złoty kolor.

na nadzienie:
2 średnie jabłka (kwaskowate)
1 gruszka
200 ml wody
cynamon

Jabłka i gruszkę obieramy, kroimy na ćwiartki, a następnie na plasterki. Na patelni podgrzewamy wodę, wrzucamy owoce. Dusimy, często mieszając przez jakieś 20 minut. Po tym czasie dodajemy cukier z wanilią i cynamon. Dusimy, aż owoce zmiękną a woda odparuje.

14 komentarzy:

  1. A ja - o ile nie lubię szarlotkopodobnych wypieków - chętnie bym skosztowała takiej tartaletki:) A za tą przyprawą muszę się rozejrzeć, za to ostatnio wyczaiłam Kamis przyprawa do sernika i rozkochałam się^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku co za cudo! Aż nabrałam ochoty na coś słodkiego ;)!
    http://wannabeideal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. też nie przepadam za typowymi ciastami wielkanocnymi. zapiszę sobie, może zrobię na święta bo wyglądają cudownie :)
    jakiej wielkości masz foremki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie lubię wielkanocy, nie obchodzę i cieszy mnie, że na blogach pojawia się czasem coś innego :). Takie tartaletki to strzł w dziesiątkę! Zdrowe i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł:))) Uwielbiam szarlotki pod każdą postacią:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, mniam!
    Wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, coś pysznego ! lekkie i z moimi kochanymi jabłuszkami i cynamonem <3

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają znakomicie, coś dla mnie bo uwielbiam szarlotki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie takie wypieki od wielkiego dzwonu :D taka ,,chcica'' na słodkie dopada mnie zawsze po obiedzie, to juz chyba tradycja.
    jeśli nie uda mi się jej zwalczyć, robię ,,odwróconą'' szarlotkę, czyli jabłka pod kruszonką Dietetyczną oczywiście ( z płatków owsianych, oleju, cukry)

    ale i tak wygrywają deserki w formie musu, z jogurtu naturalnego...

    pozdrawiam słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  10. genialne!
    koniecznie muszę wypróbować ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie wyglądają!
    Właśnie przed chwilą zrobiłam :).
    Co prawda nie wyglądają tak pięknie, ale może nadrobią smakiem. Dopiero wyłączyłam piekarnik, więc degustacja za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy foremki muszą być posmarowane tłuszczem żeby to ciasto nie przywierało?

    OdpowiedzUsuń